DE TRAUMATOOLBOX

Sneller en beter resultaat door eenvoudige tools toe te passen bij jonge kinderen met traumaklachten

Je bent een enthousiaste (post) academisch geschoolde behandelaar en het is je passie: werken met jonge kinderen 

Je bent een enthousiaste (post) academisch geschoolde behandelaar en het is je passie: werken met jonge kinderen 


Je geniet van je werk, maar je vliegt van de ene naar de andere afspraak. En kinderen met traumaklachten kunnen veel weerstand laten zien. Een kind kan zich verstoppen, heel angstig worden, gaan schreeuwen, zeggen dat hij niet meer wil of jou stom vindt en de spanningsboog is vaak kort. Het gedrag van dit kind stelt jou voor allerlei uitdagingen. Naast het kind ontmoet je ook de ouders of belangrijke anderen. Ook hierin kun je te maken krijgen met weerstand of onbegrip. Of ouders die zo in beslag worden genomen door alles dat er in hun leven gebeurt, dat je je afvraagt of behandeling wel toegevoegde waarde heeft. En ook al is het werken met jonge kinderen je passie, jouw creativiteit kan door de veelheid aan werkzaamheden onder spanning komen te staan, net als rust en ruimte voor jezelf en je eigen leerproces. Creativiteit, out of the box denken en een rustig behandelarenbrein zijn een must als je met jonge kinderen werkt.


Je geniet van je werk, maar je vliegt van de ene naar de andere afspraak. En kinderen met traumaklachten kunnen veel weerstand laten zien. Een kind kan zich verstoppen, heel angstig worden, gaan schreeuwen, zeggen dat hij niet meer wil of jou stom vindt en de spanningsboog is vaak kort. Het gedrag van dit kind stelt jou voor allerlei uitdagingen. Naast het kind ontmoet je ook de ouders of belangrijke anderen. Ook hierin kun je te maken krijgen met weerstand of onbegrip. Of ouders die zo in beslag worden genomen door alles dat er in hun leven gebeurt, dat je je afvraagt of behandeling wel toegevoegde waarde heeft. En ook al is het werken met jonge kinderen je passie, jouw creativiteit kan door de veelheid aan werkzaamheden onder spanning komen te staan, net als rust en ruimte voor jezelf en je eigen leerproces. Creativiteit, out of the box denken en een rustig behandelarenbrein zijn een must als je met jonge kinderen werkt.

Stel je voor dat je met eenvoudige tools met meer rust, vertrouwen en expertise jonge kinderen kunt helpen in minder tijd...


En dat zonder trucjes, maar op een authentieke manier waardoor ik jouw creatieve brein wakker maak.  

Stel je voor dat je met eenvoudige tools met meer rust, vertrouwen en expertise jonge kinderen kunt helpen in minder tijd...

En dat zonder trucjes, maar op een authentieke manier waardoor ik jouw creatieve brein wakker maak.  


Hoe zou het zijn als je 

  • Nog meer kan kijken naar de betekenis van klachten in plaats van naar de uitingen die een kind laat zien. 
  • Daardoor sneller tot de kern van je behandeling komt, zodat een kind en ouders sneller geholpen kunnen worden. 
  • Met sterke vermijding kan omgaan, zoals een kind dat gaat schreeuwen, onder tafel gaat zitten of de ruimte verlaat. 
  •  Nog beter aan kan sluiten bij de belevingswereld van het kind zodat het kind gemotiveerd blijft voor behandeling en je sneller resultaat behaalt.
  • Met meer vertrouwen en rust gaat behandelen zelf als kinderen of de mensen rondom het kind jou voor allerlei uitdagingen stellen.
  • Ervoor kan zorgen dat een behandeltraject, ook bij complex trauma, niet langdurig wordt. 
  • Het wiel niet steeds hoeft uit te vinden
  • Met meer plezier je werk doet. 


Hoe zou het zijn als je 

  • Nog meer kan kijken naar de betekenis van klachten in plaats van naar de uitingen die een kind laat zien. 
  • Daardoor sneller tot de kern van je behandeling komt, zodat een kind en ouders sneller geholpen kunnen worden. 
  • Met sterke vermijding kan omgaan, zoals een kind dat gaat schreeuwen, onder tafel gaat zitten of de ruimte verlaat. 
  • Nog beter aan kan sluiten bij de belevingswereld van het kind zodat het kind gemotiveerd blijft voor behandeling en je sneller resultaat behaalt.
  • Met meer vertrouwen en rust gaat behandelen zelf als kinderen of de mensen rondom het kind jou voor allerlei uitdagingen stellen.
  • Ervoor kan zorgen dat een behandeltraject, ook bij complex trauma, niet langdurig wordt. 
  • Het wiel niet steeds hoeft uit te vinden
  • Met meer plezier je werk doet. 

"Ik was veel te hard aan het werk"  

Toen ik ziek werd dwong mij dat om letterlijk stil te staan. Dat was voor mij een eye-opener. Ik was veel te hard aan het werk.


Vanuit de veelheid aan werkzaamheden was mijn creativiteit onder druk komen te staan. En ook was mijn werkplezier achteruitgegaan. 


Wilde ik goed voor mijzelf zorgen en meer kinderen helpen dan moest ik het roer omgooien.

Ik besloot het anders te doen, om minder in mijn praktijk te werken en het beste dat ik de afgelopen jaren had geleerd en ervaren samen te brengen in een toolbox voor behandelaren.


En zo ontstond het idee van de Traumatoolbox.


Ik werk nog steeds hard, maar er is nu meer evenwicht in mijn leven. Ik kan nu werken met een rustig behandelarenbrein en dat is mij veel waard. 


Ik wil jou ook helpen om met werkplezier en een rustig behandelarenbrein kinderen met traumaklachten te helpen. 

"Ik was veel te hard aan het werk"  

Toen ik ziek werd dwong mij dat om letterlijk stil te staan. Dat was voor mij een eye-opener. Ik was veel te hard aan het werk.


Vanuit de veelheid aan werkzaamheden was mijn creativiteit onder druk komen te staan. En ook was mijn werkplezier achteruitgegaan. 


Wilde ik goed voor mijzelf zorgen en meer kinderen helpen dan moest ik het roer omgooien.

Ik besloot het anders te doen, om minder in mijn praktijk te werken en het beste dat ik de afgelopen jaren had geleerd en ervaren samen te brengen in een toolbox voor behandelaren.


En zo ontstond het idee van de Traumatoolbox.


Ik werk nog steeds hard, maar er is nu meer evenwicht in mijn leven. Ik kan nu werken met een rustig behandelarenbrein en dat is mij veel waard. 


Ik wil jou ook helpen om met werkplezier en een rustig behandelarenbrein kinderen met traumaklachten te helpen. 

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden

De Traumatoolbox is ontwikkeld om jou nog meer expertise te bieden op het gebied van diagnostiek en behandeling van jonge kinderen. Én meer vertrouwen te krijgen in de uitvoering hiervan met een rustig behandelarenbrein. Het is volledig in te passen in jouw drukke werkschema en uiteindelijk levert het je tijd op!

Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. 


De Traumatoolbox is ontwikkeld om jou nog meer expertise te bieden op het gebied van diagnostiek en behandeling van jonge kinderen. Én meer vertrouwen te krijgen in de uitvoering hiervan met een rustig behandelarenbrein. Het is volledig in te passen in jouw drukke werkschema en uiteindelijk levert het jou tijd op! 

"Mijn missie is om nog meer kinderen te kunnen helpen"  

Hi, ik ben Cindy de Wit en ik weet als geen ander hoe het is om met jonge kinderen te werken en welke uitdagingen daarbij komen kijken. Ook weet ik hoe het is om binnen de zorg te werken waarbij er steeds meer nadruk ligt op productiviteit. 

Ik merkte dat ik op een gegeven moment, vanuit veel werkdruk, niet meer out of the box kon denken en dat mijn creativiteit onder druk kwam te staan. Hierdoor ging mijn werkplezier achteruit. Ik gooide het roer om.

Sinds een aantal jaren werk ik als zelfstandige en heb ik geleerd om goed voor mijzelf te zorgen en met een rustig behandelarenbrein jonge kinderen kinderen met traumaklachten te helpen. En daarbij pas ik eenvoudige tools toe.

En jij kunt dit ook: Met meer rust en creativiteit jonge kinderen en hun ouders nog beter en sneller helpen. De Traumatoolbox ondersteunt jou hierbij.

Mijn missie is om nog meer kinderen te mogen helpen. Dat doe ik vanuit mijn eigen praktijk, maar ook via andere behandelaren zoals jij. 

De afgelopen 13 jaar heb ik als behandelaar meer dan 800 kinderen mogen helpen om ingrijpende ervaringen te verwerken. En ik heb al ruim 200 behandelaren mogen helpen en daarmee nog veel meer kinderen.

Ik heb mij gespecialiseerd in traumabehandeling en behandeling voor hele jonge kinderen.

Ik ben geregistreerd als GZ-Psycholoog BIG, EMDR-Practitioner VEN, Infant Mental Health-Specialist DAIMH en Trauma Focused-Cognitive behavioral Therapist. 

"Mijn missie is om nog meer kinderen te kunnen helpen"  

Hi, ik ben Cindy de Wit en ik weet als geen ander hoe het is om met jonge kinderen te werken en welke uitdagingen daarbij komen kijken. Ook weet ik hoe het is om binnen de zorg te werken waarbij er steeds meer nadruk ligt op productiviteit. 

Ik merkte dat ik op een gegeven moment, vanuit veel werkdruk, niet meer out of the box kon denken en dat mijn creativiteit onder druk kwam te staan. Hierdoor ging mijn werkplezier achteruit. Ik gooide het roer om.

Sinds een aantal jaren werk ik als zelfstandige en heb ik geleerd om goed voor mijzelf te zorgen en met een rustig behandelarenbrein jonge kinderen kinderen met traumaklachten te helpen. En daarbij pas ik eenvoudige tools toe.

En jij kunt dit ook: Met meer rust en creativiteit jonge kinderen en hun ouders nog beter en sneller helpen. De Traumatoolbox ondersteunt jou hierbij.

Mijn missie is om nog meer kinderen te mogen helpen. Dat doe ik vanuit mijn eigen praktijk, maar ook via andere behandelaren zoals jij. 

De afgelopen 13 jaar heb ik als behandelaar meer dan 800 kinderen mogen helpen om ingrijpende ervaringen te verwerken. En ik heb al ruim 200 behandelaren mogen helpen en daarmee nog veel meer kinderen.

Ik heb mij gespecialiseerd in traumabehandeling en behandeling voor hele jonge kinderen.

Ik ben geregistreerd als GZ-Psycholoog BIG, EMDR-Practitioner VEN, Infant Mental Health-Specialist DAIMH en Trauma Focused-Cognitive behavioral Therapist. 

200+

Behandelaren geholpen

Geregistreerd behandelaar

GZ-Psycholoog, EMDR-Practitioner VEN, IMH-Specialist DAIMH, TF-CBT-Therapeut

Out of the box

Enthousiaste traumabehandelaar met een creatief brein. 

De Traumatoolbox

De Traumatoolbox

Van Wetenschap naar Praktijk


Theorie wordt met de praktijk verbonden, zodat je direct aan de slag kunt met wat je leert.

Diepgaand en Uniek



Focus op de behoefte van het kind en de ouders en onderliggende factoren in plaats van op classificeren van gedrag.

Korte duur en blijvende impact


In slechts 12 uur krijg je een schat aan kennis en vaardigheden die je direct in je werk kunt toepassen.

Geaccrediteerd door de FGzPT (12 punten). NIP, NVO (11 punten, 5 diagnostiek en 6 behandeling), SKJ en VEN (7,5 breed, 2 smal). Accreditatie aangevraagd bij ABP-BVP.

Unieke aanvulling op effectieve interventies


De Traumatoolbox is  een aanvulling op interventies als EMDR en TF-CBT. 

Specifiek gericht op jonge kinderen


Een doelgroep waarvoor maatwerk binnen diagnostiek en behandeling essentieel is. Er wordt gewerkt vanuit de Infant Mental Health Visie

Flexibel en interactieve diepgang


Volg de training wanneer het jou uitkomt. Krijg tips van een ervaren traumabehandelaar en deel expertise met andere behandelaren. 

Dit krijg je allemaal in de Traumatoolbox

Een uniek online programma

Het online programma bestaat uit 5 unieke modules (lees hieronder wat je leert in deze modules) die jouw nog meer expertise en vertrouwen bieden bij onderzoek en behandeling van jonge kinderen met traumaklachten. Je volgt het programma wanneer het jou uitkomt.

5 Live online bijeenkomsten

Tijdens de 5 live online bijeenkomsten staat iedere keer een ander thema centraal. Thema's zijn:
  • Diagnostiek
  • Vermijding
  • Psycho-educatie
  • Betrokkenheid van belangrijke anderen
  • Afleidende taken bij EMDR

Er is volop mogelijkheid om elkaar te inspireren en van elkaar te leren.  De bijeenkomsten vinden doorlopend plaats.

Accreditatie

Geaccrediteerd door de FGzPT (12 punten) NVO/NIP (11 punten), SKJ en VEN (breed 7,5 en smal 2). Accreditatie aangevraagd bij ABP-BVP.

Dit betekent dat je niet alleen waardevolle tools in handen krijgt, maar ook punten toegekend zijn. 

Online Community


Toegang tot de Online Community.

Hier kun je informatie met elkaar delen, vragen stellen en kom je in contact met behandelaren die op hetzelfde pad als jij zitten.

5 Unieke Modules

Module 1: Essentiële tool voor diagnostiek bij jonge kinderen 

Je leert:

  • hoe trauma zich kan uiten binnen de ouder- en kindinteractie. Er is veel aandacht voor de Infant Mental Health-visie. 
  • vanuit verschillende perspectieven naar klachtgedrag te kijken waarbij er specifieke aandacht is voor de omstandigheden van het gezin en de invloeden daaromheen.
  • welke diagnostische instrumenten je kunt inzetten en met welk doel.

Module 2: Diagnostiek van traumaklachten

Je leert:

  • hoe traumagerelateerde klachten zich uiten bij jonge kinderen.
  • waarom het belangrijk is om traumagerelateerde klachten te herkennen en te behandelen.
  • hoe de richtlijnen zich verhouden tot het werken in de praktijk met jonge kinderen.
  • hoe je diagnostisch onderzoek op maat kunt maken voor jonge kinderen.

Module 3: Behandeling van traumagerelateerde klachten

Je leert:

  • waarom de inzet van behandeling belangrijk is bij traumagerelateerde klachten bij jonge kinderen.
  • welke meest gebruikte en bewezen effectieve behandelingen er zijn.
  • welke kinderen minder goed reageren op effectief bewezen interventies en wat je kunt doen.
  • hoe je gebruik kunt maken van verhalen.

Module 4: Stressregulatie bij traumagerelateerde klachten

Je leert:

  • wat de relatie is tussen stress, trauma en breinontwikkeling bij jonge kinderen.
  • waarom regulatie een voorwaarde is voor verdere ontwikkeling.
  • waarom de verbinding met anderen belangrijk is voor een gezonde (brein)ontwikkeling.
  • welke oefeningen je voor kinderen en/of ouders kunt inzetten ter bevordering van een rustiger brein.
  • Hoe je zelf een rustig behandelarenbrein kunt krijgen of behouden.

Module 5: Psycho-educatie

Je leert: 

  • wat het belang is van psycho-educatie. 
  • hoe je psycho-educatie op maat kan bieden.

5 Unieke Modules

Module 1: Essentiële tool voor diagnostiek bij jonge kinderen 

Je leert:

  • hoe trauma zich kan uiten binnen de ouder- en kindinteractie. Er is veel aandacht voor de Infant Mental Health-visie.
  • vanuit verschillende perspectieven naar klachtgedrag te kijken waarbij er specifieke aandacht is voor de omstandigheden van het gezin en de invloeden daaromheen.
  • welke diagnostische instrumenten je kunt inzetten en met welk doel.

Module 2: Diagnostiek van traumaklachten

Je leert:

  • hoe traumagerelateerde klachten zich uiten bij jonge kinderen.
  • waarom het belangrijk is om traumagerelateerde klachten te herkennen en te behandelen.
  • hoe de richtlijnen zich verhouden tot het werken in de praktijk met jonge kinderen.
  • hoe je diagnostisch onderzoek op maat kunt maken voor jonge kinderen.

Module 3: Behandeling van traumagerelateerde klachten

Je leert:

  • waarom de inzet van behandeling belangrijk is bij traumagerelateerde klachten bij jonge kinderen.
  • welke meest gebruikte en bewezen effectieve behandelingen er zijn.
  • welke kinderen minder goed reageren op effectief bewezen interventies en wat je kunt doen.
  • hoe je gebruik kunt maken van verhalen.

Module 4: Stressregulatie bij traumagerelateerde klachten

Je leert:

  • wat de relatie is tussen stress, trauma en breinontwikkeling bij jonge kinderen.
  • waarom regulatie een voorwaarde is voor verdere ontwikkeling.
  • waarom de verbinding met anderen belangrijk is voor een gezonde (brein)ontwikkeling.
  • welke oefeningen je voor kinderen en/of ouders kunt inzetten ter bevordering van een rustiger brein.
  • Hoe je zelf een rustig behandelarenbrein kunt krijgen of behouden.

Module 5: Psycho-educatie

Je leert: 

  • wat het belang is van psycho-educatie. 
  • hoe je psycho-educatie op maat kan bieden.

Daarnaast krijg je nu bij de nieuwe Traumatoolbox 6 extra bonussen

Bonus 1: Een 1 op 1 startgesprek

Zodat wij kunnen kennismaken en jij helder hebt wat je gaat doen

Bonus 2: Een extra live masterclass

Over het belang van goede zelfzorg bij behandelaren. Deze Masterclass wordt gegeven door 2 inspirerende gastdocenten en vindt online plaats

Bonus 3: Nog een extra live masterclass

Waarbij de inzet van verhalen centraal staat. Deze Masterclass vindt online plaats. 

Bonus(sen) 4: Allerlei verrassingen

Die je direct in je praktijk toe kunt passen voor meer resultaat. 

Bonus 5: Je krijgt een jaar lang toegang tot alles

Tot de online omgeving en alle updates en modules die ik toevoeg. 

Bonus 6: En als kers op de taart

De eerste 10 deelnemers krijgen een extra 1 op 1 gesprek van een uur, waarbij we de diepte ingaan omtrent een onderwerp dat relevant is voor jou. 

Let op: 

Deze bonussen bied ik alleen nu aan. Na 30 april gaat de prijs van de Traumatoolbox omhoog en vervallen de bonussen. 

Wat zeggen andere behandelaren die je voor gingen?

Samen rustig kijken, stilstaan en reflecteren gaf veel inzichten. Daarnaast had Cindy altijd leuke, creatieve ideeën die goed aansluiten bij de client en kwam ze met praktische tools die ik direct in mijn behandelingen kon gebruiken. Cindy denkt ook breder mee, bijvoorbeeld hoe je goed voor jezelf kunt blijven zorgen in je werk en wat helpend is in de samenwerking met collega's. 

Marloes Koeken, Orthopedagoog

Ik vond vooral de praktische toepasbaarheid van de cursus heel fijn! EMDR is best een strak protocol en dan is het fijn te horen dat er heel veel vrije ruimte ligt om aan te sluiten bij het kind binnen de vastliggende structuur. Ook leuk om elkaar te inspireren tijdens de bijeenkomsten. Dat heeft echt meerwaarde! Ik heb er veel nieuwe inspiratie uit gehaald. Ik ben ook meer met de IMH bril op gaan kijken en heb hier een informatiebijeenkomst over gevolgd. De leuke extra's bij de cursus zijn ook echt een kadootje. De online academie werkte goed.

Martine Elsinga, Orthopedagoog Generalist

Ik ben blij met de traumatoolbox! Ik gebruik de steentjes al bij de levenslijn, erg leuk om het zo concreet en visueel te maken voor kinderen!

Ria de Jong, Orthopedagoog 

Wat ben jij een fijne, stabiele, kundige collega om op te bouwen. Ik heb heel erg veel van je geleerd en je hebt mijn liefde voor EMDR gevoed en laten groeien.

Marijn Melssen-Witteveen, Orthopedagoog Generalist.

"Cindy is een fijne, stabiele en kundige persoon om op te bouwen."

Marijn Melssen-Witteveen, Orthopedagoog Generalist

Je bent een superfijne, nuchtere behandelaar, waar je lekker mee kan samenwerken en lachen. Maar vooral respect voor je enorme deskundigheid en drive om altijd weer beter en up to date in het vak te blijven.

Corine Frieling, GZ-Psycholoog
Cindy, ik heb veel van je geleerd. Van je kalmte, je nuchterheid en kennis van trauma.
Loes Osinga, GZ-Psycholoog
Cindy is een zeer kundig, betrokken en bevlogen collega. Haar vele ervaringen in zowel diagnostiek als behandeling deelt ze graag. Vanuit haar expertise denkt ze mee en draagt ze bij om ons werk te optimaliseren. Daarnaast staat ze open voor input om samen tot een gedegen plan van aanpak te komen.
Minke ten Barge, Orthopedagoog
Cindy is een prettige collega met o.a veel kennis over (vroegkinderlijk)trauma. Het is fijn samenwerken met haar. Ze is voor collega’s altijd bereid mee te denken en staat open voor kruisbestuivingen met verschillende disciplines.
Ze straalt veel kalmte uit en dit werkt geruststellend door op haar cliënten en soms heel jonge clientjes. Ook als collega ervaar ik haar als iemand met wie je goed kunt sparren in soms complexe casussen waarin ik mij altijd gesteund heb gevoeld in de uitvoering.
Marloes Cox, Vaktherapeut Drama

“De cursus heeft een mooie combinatie van theoretische inzichten, praktische tools en er is veel ruimte voor onderlinge uitwisseling. Cindy is een zeer ervaren therapeut, die haar kennis en ervaring goed kan overbrengen. Ze geeft de cursus op een hele prettige, gelijkwaardige wijze.”

Femke Wessels, Orthopedagoog

Sneller en beter resultaat door eenvoudige tools toe te passen bij jonge kinderen met traumaklachten.

En dat zonder trucjes, maar op een authentieke manier waardoor ik jouw creatieve brein wakker maak.  

De Traumatoolbox

Bestaande uit:

  • Een uniek online programma
  • 5 live online bijeenkomsten
  • Door de VEN, NIP, NVO en FGzPT Geaccrediteerde training
  • Online Community met gelijkgestemde behandelaren.


En 6 exclusieve bonussen:

  1. Een 1 op 1 startgesprek
  2. Allerlei verrassingen die je direct in je praktijk toe kunt toepassen voor meer resultaat.
  3. Een extra live masterclass over goede zelfzorg bij behandelaren.
  4. Nog een extra live masterclass waarbij de inzet van verhalen centraal staat. 
  5. Een jaar lang toegang tot de online omgeving en alle updates en modules die ik toevoeg. 
  6. Als kers op de taart: De eerste 10 behandelaren krijgen een extra 1 op 1 gesprek van een uur, waarbij we de diepte ingaan omtrent een onderwerp dat relevant is voor jou. 


Deze bonussen bied ik alleen nu aan. Na 30 april gaat de prijs van de Traumatoolbox omhoog en vervallen de bonussen. 


Je kunt je hieronder aanmelden voor slechts 594 euro (vrijgesteld van BTW in verband met CRKBO-Registratie). 


Veelgestelde vragen

Hoe verschilt dit van andere cursussen?

De Traumatoolbox biedt een unieke combinatie van online leren en persoonlijk contact, met diepgaand inzicht dat verder gaat dan de diagnose/classificatie van gedrag. Je leert hoe je diagnostiek en behandeling voor jonge kinderen op maat kan maken. Het programma is flexibel en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek én praktijkervaring. Daarnaast past het perfect in jouw drukke werkschema omdat je 24/7 toegang hebt tot het online programma en de online bijeenkomsten doorlopend gepland worden. Je hebt een jaar toegang tot alle modules, online bijeenkomsten en ook heb je toegang tot alle updates die ik doorvoer en alle extra's die ik bedenk.

Wanneer zijn de live online bijeenkomsten gepland?

In totaal zijn er 5 themabijeenkomsten die je kunt volgen en 2 extra masterclasses. De themabijeenkomsten worden regelmatig en op verschillende momenten aangeboden zodat er altijd een moment bij zit wanneer jij kunt. Je kunt het programma in 2 maanden doorlopen maar je mag er ook een jaar over doen. Na aanmelding krijg je toegang tot een overzichtelijke pagina met daarop alle geplande data.

Ik heb nauwelijks tijd om online modules te volgen, laat staan de online live bijeenkomsten bij te wonen

Tijd is een schaars goed, vooral voor professionals in de zorg die vaak te maken hebben met een vol schema, lange werkdagen en onvoorspelbare gebeurtenissen. Het online programma volg je geheel wanneer het jou uitkomt. Je hebt een jaar lang 24/7 toegang. De live online bijeenkomsten worden op verschillende momenten gepland en direct bij aanschaf van het programma krijg je een overzicht met wanneer deze gepland staan. Zo ben je hier tijdig van op de hoogte. De bijeenkomsten vinden regelmatig plaats dus het is altijd mogelijk om alle bijeenkomsten bij te wonen.

Ik werk met een andere doelgroep, namelijk mensen met een verstandelijke beperking. Kan ik de Traumatoolbox ook aanschaffen en heeft deze ook meerwaarde voor mij?

Jazeker kun je het aanschaffen en heeft het meerwaarde. Ook als je werkt met mensen met een verstandelijke beperking ouder dan 12 jaar.

Hoeveel acrreditatiepunten worden toegekend?

Voor de FGzPt krijg je 12 punten

Voor NIP Kinder- en Jeugdpsycholoog (K&J) / NVO Orthopedagoog-Generalist (OG) K&J/OG herregistratie krijg je 11 punten (6 voor behandeling en 5 voor diagnostiek)

Voor Vereniging EMDR Nederland krijg je 9,5 punten (7,5 breed en 2 smal).

De Traumatoolbox is geaccrediteerd. Waar dienen deelnemers aan te voldoen om in aanmerking te komen voor accreditatie?

De Traumatoolbox is geaccrediteerd door de VEN, FGzPT, de NVO/NIP, SKJ en de VEN. Om in aanmerking te komen voor accreditatie dien je de online training te hebben doorlopen, dien je deel te hebben genomen aan alle 5 live online themabijeenkomsten, heb je een eindopdracht met goed resultaat afgerond. Tevens dienen deelnemers het boek: Van trauma naar kwetsuur naar litteken, van N. Vliegen, aan te schaffen.

Waar bestaat de eindopdracht uit? Is dit veel werk?

Voor de eindopdracht dienen de deelnemers een casusbeschrijving in van maximaal 3 pagina's. De deelnemers krijgen hier nog meer informatie over tijdens de live online bijeenkomsten. Wanneer de online training is gevolgd dan is het maken van de eindopdracht goed te doen.

Ik ben niet erg technisch onderlegd. Wat als ik problemen ondervind met het online platform?

Alles werkt goed en is heel gebruiksvriendelijk. Mocht je toch tegen dingen aanlopen dan is er een goede technische ondersteuning die via mail en/of telefoon bereikbaar is.

Ik maak me zorgen over het delen van ervaringen of casussen in een groepsomgeving. Is dit wel veilig?

Jazeker. Voor de online live groepsbijeenkomsten maken we gebruik van het programma ZOOM. Daarbinnen kunnen we als afgeschermde groep met elkaar communiceren. Tevens wordt tijdens de eerste bijeenkomst met elkaar besproken dat wat er gedeeld wordt binnen deze groep blijft. De online bijeenkomsten zullen niet opgenomen worden vanwege privacy-overwegingen. Tevens heb ik een privacyregelement. Deze kun je onderaan de pagina vinden.

Hoe weet ik dat wat ik leer ook relevant is en blijft in de toekomst?

De inhoud van de online live bijeenkomsten en het online programma is gebaseerd op recente wetenschappelijke bevindingen. Echter, vormt het geleerde een fundamenteel uitgangspunt voor je verdere carrière en het geleerde kan worden toegepast in verschillende contexten (denk aan werken binnen de ggz, gehandicaptenzorg, ziekenhuis etc.).

Ik ben slechthorend. Kan ik dan ook deelnemen?

Jazeker kan dat. Ook voor slechthorende en dove mensen is het programma goed te volgen. De video's in de online omgeving zijn voorzien van Nederlandstalige ondertiteling. Het is ook geen probleem wanneer de deelnemer een tolk 'meeneemt' naar de live online bijeenkomsten.

Kan ik als niet-academisch geschoolde professional deelnemen?

Dat is helaas niet mogelijk. De training sluit qua inhoud aan bij (post) academisch geschoolde behandelaren. Ook de accreditatiepunten die behaald kunnen worden sluiten daarbij aan.